著者
加島 卓
出版者
日本マス・コミュニケーション学会
雑誌
マス・コミュニケーション研究 (ISSN:13411306)
巻号頁・発行日
vol.93, pp.61-74, 2018

<p> In this paper, I explain the research methods for handling historical data in</p><p>the context of media studies. I started by organizing the development process</p><p>of media history in Japan, followed by the characteristics of media history of</p><p>the 2000s. Finally, in the context of media history research as it relates to sociology,</p><p>I explain about the methodologies adopted in "Historical Sociology of the</p><p>Advertising Creator"( 2014) and" Olympic, Design, Marketing"( 2017).</p>

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (29 users, 30 posts, 44 favorites)

“…「パクリかどうか?」や「出来レースかどうか?」を判定するのではなく,そもそもなぜこれらが論点になりえたのかという文脈を特定し,エンブレム問題に至る経緯… QTみんなこれも読むんだ!CiNii 論文 - メディア史とメディアの歴史社会学 https://t.co/xxvbxS15SI #CiNii https://t.co/Sk6MIWVAkk

収集済み URL リスト