著者
加藤 丈晴
出版者
自動制御連合講演会
雑誌
自動制御連合講演会講演論文集 第59回自動制御連合講演会
巻号頁・発行日
pp.761-765, 2016 (Released:2017-02-01)

様々なシステムが複雑に影響を及ぼしあう現代の自動車において、自動車OEM以外で新たなシステム開発を行う設計者は、自らのシステムの車両性能へのエフェクトを理解しながら最適設計をすべきである。エネルギー保存則に基づいたHEV燃費モデルを事例に開発初期段階で行うべきシステム主要特性の合意形成手法を紹介する。
著者
塩原 融 中岡 晃一 和泉 輝郎 加藤 丈晴
出版者
公益社団法人 日本金属学会
雑誌
日本金属学会誌 (ISSN:00214876)
巻号頁・発行日
vol.80, no.7, pp.406-419, 2016 (Released:2016-06-25)
参考文献数
145
被引用文献数
9

Since the discovery of the YBCO superconductor, many efforts have been made to develop useful superconductive wire and tape for many electrical power applications. Especially, the second generation coated conductors using REBaCuO (RE: rare earth element, Y, Gd, Sm, Nd, Eu etc) compounds have high expectations because of its high critical current density at the liquid nitrogen temperature and under self fields as well as high magnetic fields. Recently, several processes have been successfully developed to introduce effective magnetic flux pinning centers into the REBCO layer in order to enhance the in-field critical current densities. This paper reviews the present status of the research and development about the improvement of critical currents in considerations of nano-scale microstructure.