著者
増田 久美
出版者
アート・ドキュメンテーション学会
雑誌
アート・ドキュメンテーション研究 (ISSN:09179739)
巻号頁・発行日
vol.7, pp.28-32, 1999-09-30 (Released:2023-05-01)

Artworks may be restored repeatedly to preserve them for a long time. Records of its restoration are useful when an artwork is retreated thereafter. The Sokei Institute of Painting Technology has made a research report of each artwork when it is restored. The report includes the descriptions and photographs which show the condition of the artwork and restoration process in detail. Each restorer carries out entire process: restoration and keeping a record of the treatment. Therefore, the photograph file should be able to be organized by more than one restorer, and to be available to all staff members of the Institute. The method for organizing the photograph file has been established since the Institute was founded, by the staff who recognized the importance of photographs in restoration artworks. A future problem is how to keep an increasing number of photographs. Digitization is considered to be the most promising way to save the space and to make these materials more accessible.
著者
増田 久美子
出版者
駿河台大学
雑誌
若手研究(B)
巻号頁・発行日
2008

本研究では、ドメスティシティという概念がいかに広範に19世紀米国社会の文化形成にかかわっていたかを検討するため、「白人女性文化」という支配的枠組みに抗して、黒人男性作家の家庭小説にみられるドメスティシティ分析を主眼とした。その結果、ドメスティック・イデオロギーが人種・ジエンダー・階級を横断して多様な人びとに共有あるいは流用されていたこと、また。このイデオロギーが個別の場において特殊な文化的政治性を持ちうることが論証された。