著者
花崎 知都 田代 勉
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
交通・物流部門大会講演論文集
巻号頁・発行日
vol.2014, pp.323-324, 2014

In this paper, the influence of electric cabin heat device for Hybrid Vehicle engine warming and fuel consumption is investigated. The electric cabin heat device is installed in order to compensate a lack of cabin heat by heater core that supplies engine exhaust heat accumulated in coolant. Distribution ratio of heat from electric device and heater core can controls balance of coolant temperature and SOC that influences warm up time and fuel consumption. In order to verify, this effect, simulation is performed. As a result, warm up time is shortened when initial SOC margin for upper limit is small.
著者
栗栖 正和 古川 昭雄 田代 勉
出版者
一般社団法人電子情報通信学会
雑誌
電子情報通信学会ソサイエティ大会講演論文集
巻号頁・発行日
vol.1996, no.2, 1996-09-18
被引用文献数
1

バイポーラトランジスタを用いたECL回路は、超高速動作が可能である。一方、CMOS回路は、微細化によりスイッチング速度の向上が著しい。本報告では、それぞれの技術について、主に高速化の観点から課題と展望を述べる。