著者
畑中 義博 大西 正幸
出版者
公益社団法人 日本マリンエンジニアリング学会
雑誌
日本舶用機関学会誌 (ISSN:03883051)
巻号頁・発行日
vol.18, no.4, pp.352-358, 1983-04-01 (Released:2010-05-31)
参考文献数
13
被引用文献数
1

The reduction in fuel consumption and NOxemission have been confirmed with burning of emulsified fuels in diesel and boiler plant so far. Fuel savings from four to seven per cent have been achieved, when burning water-in-heavy oil emulsions in marine diesel engines.In the evaluations of emulsified fuel combustion, the following parameters should have been considered: water content, particle size, distribution, stability, viscosity, specific gravity. These fundamental data with emulsified fuel have been lacked.Thus investigations have been given to these parameters which affect conditions of combustion.
著者
藤田 堅太郎 Ahmed Tarek Gamage Laknath 平木 英治 中岡 睦雄 木船 弘康 畑中 義博
出版者
一般社団法人電子情報通信学会
雑誌
電子情報通信学会技術研究報告. EE, 電子通信エネルギー技術 (ISSN:09135685)
巻号頁・発行日
vol.103, no.38, pp.67-72, 2003-05-02

本論文では位相シフトPWM制御方式を用いたロスレスキャパシタスナバ支援フルブリッジ高周波直列負荷共振インバータを取り上げ,その軽負荷域でのゼロ電圧ソフト補助共振ACリンクスナバスイッチング特性を改善した高周波ソフトスイッチング直列共振インバータを提示し新方式デュアルモード制御高周波インバータに対しシミュレーションと試作実験による性能評価を図説・検討している。さらに,新方式インバータを用いたデュアルパックスIHヒータ形流体加熱システムについて性能評価検討をしている。