著者
佐藤 裕介 金堂 雅彦 平野 芳則 山内 亮佑 谷村 浩史 舩津 宣成 藤井 隆良
出版者
公益社団法人 自動車技術会
雑誌
自動車技術会論文集 (ISSN:02878321)
巻号頁・発行日
vol.50, no.6, pp.1618-1623, 2019 (Released:2019-11-25)
参考文献数
14

ダウンサイジングターボ等の内燃機関の大幅な燃費向上は、エンジン加振力増大を招くため、車体への加振力を遮断する新たなマウントシステム構築が必要である。要求機能が相反した複雑なシステムを単純化して成立させる公理的設計を活用して、アクティブトルクロッドシステムを創案し、燃費向上と静粛性を両立させた。
著者
西尾 太一 山内 亮佑 金堂 雅彦 赤津 観
出版者
一般社団法人 電気学会
雑誌
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) (ISSN:09136339)
巻号頁・発行日
vol.141, no.11, pp.848-855, 2021-11-01 (Released:2021-11-01)
参考文献数
9
被引用文献数
1

Permanent-magnet synchronous motors (PMSMs) are used for traction application in electric vehicles (EVs) and hybrid electric vehicles (HEVs). However, PMSMs generate vibration and acoustic noise in the connected load due to torque ripple. Torque ripple reduction techniques require accurate modeling of torque ripple and estimation of motor parameters considering magnetic saturation and magnet temperature variation. Existing approaches that consider magnetic saturation and magnet temperature variation are complicated and difficult to realize. Therefore, this paper proposes a torque ripple expression which is regarded as complex vector behavior. It can easily determine the high harmonic current reference to reduce the torque ripple by geometrically expressing the torque ripple. Furthermore, the effect of the proposed method of torque ripple reduction was experimentally verified.