著者
青柳 寛
出版者
日本大学
雑誌
産業経営研究 (ISSN:02874539)
巻号頁・発行日
vol.18, pp.43-58, 1996-03

As part of a research In industrial management, this paper discusses the role played by character business in the sociocultural construction of "Asian-Pacificism"--an idea which currently happens to be the theme of the Asia Pacific Economic Cooperation Conference (APEC). More specifically, this study will explicate the meaning of Asian community and its public organization through the analysis of the currently prominent genre of audiovisual performance engaging young popular talents known as "idols." Asian idols and their industries contribute to the realization of an Asian community by virtue of their ability to saturate, the public with symbolic identity. This peculiar method of leadership exhibits a fashion quite different from the types of control practiced by politicians and bureaucrats. By emphasizing the realm of symbolism in industrial organization, this paper also attempts to point to the role cultural hermeneutics plays in business research methods.
著者
青柳 寛司 後藤 晶子 藤野 竜也 伊永 隆史
出版者
日本食品科学工学会
巻号頁・発行日
vol.60, no.3, pp.138-141, 2013 (Released:2013-12-26)

国内に流通する国産ブランド牛肉の産地判別を念頭に,2つのブランド牛(松阪牛と飛騨牛)の炭素,窒素,酸素の安定同位体比を調査した。その結果,炭素安定同位体比において両者の間で明確な差が認められ,その差の大きさは両者の飼料の炭素同位体比の差とほぼ一致した。このように,松坂牛や飛騨牛に限らずブランド牛では,それぞれの生育環境に加え,ブランドごとで管理されている飼料の同位体比を強く反映することが予想される。
著者
青柳 寛司 後藤 桜井 晶子 藤野 竜也 伊永 隆史
出版者
日本食品科学工学会
雑誌
日本食品科学工学会誌 : Nippon shokuhin kagaku kogaku kaishi = Journal of the Japanese Society for Food Science and Technology (ISSN:1341027X)
巻号頁・発行日
vol.60, no.3, pp.138-141, 2013-03-15
被引用文献数
1

国内に流通する国産ブランド牛肉の産地判別を念頭に,2 つのブランド牛(松阪牛と飛騨牛)の炭素,窒素,酸素の安定同位体比を調査した.その結果,炭素安定同位体比において両者の間で明確な差が認められ,その差の大きさは両者の飼料の炭素同位体比の差とほぼ一致した.このように,松坂牛や飛騨牛に限らずブランド牛では,それぞれの生育環境に加え,ブランドごとで管理されている飼料の同位体比を強く反映することが予想される.