著者
西沢 昭男
出版者
横浜国立大学
雑誌
横浜国立大学教育紀要 (ISSN:05135656)
巻号頁・発行日
vol.12, pp.110-123, 1972-10-02

The purpose of this article is to treat, from different points of view, the revolutionary style of Debussy, and to show what place he occupies in the history of modern music. The writer of this aritcle wishes, firstly, to classify the characteristic aspects of Debussy's method of harmony and through his method of harmony, to reveal one of the techniques which enabled him to produce such sensitive and colorful musical effects. Secondly, the writer tries to explain how the classical, traditional theory of cadence had found a way of servival despite the great upheavals which had taken place in the world of modern music. Also how in the modern mothod of harmony, the control of the tune has become of secondary importance, while the principle of the overtone has still functioned. Lastly, the witer wishes, through an examination of the way in which Debussy solves the tune problem in his composition, to define the position of Debussy in the transitional stage between classical and modern music.

言及状況

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40文字/行 36文字/頁 なので、1440文字ですが、改行が入るので、1200文字位に成るでしょう。 どれも同じです。例えば「ドビュッシー」2290文字にしかなりません。 http://ongakusitanbou.seesaa.net/article/432267477.html 近代音楽の始まりとドビュッシーの印象主義 19世紀末から20世紀初頭において、ロマン派の音 ...

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@MinasoraYou こちらですね!私も読んでみます✏️ https://t.co/xRMzlFqNWq
> 「では君は,不協和音が協和音に解決なんかしなくてもいい,と主張するんだな?それならいったい,君のモノサシはなんだね?」 > 「私の喜びです!」 > 「どんな喜びが不協和音から見つけ出せるというんだな?」 > 「今日の不協和音は、明日の協和音ですよ!」 https://t.co/ExkOPahi1O
https://t.co/ZHbshyDQf1 ドビュッシーの和声法についての論文
@nonamenomine こちらかなり参考になります‼︎ https://t.co/v12JgViEq0
あとで読む。 https://t.co/aSA4LTOquc
@kazuki232 読み物を見つけたのでリプライしてみます。 いくつかの側面から平易に解説していて、 なんとなく分かった気になれた(錯覚)気がしなくもないとは言えません。 https://t.co/plAvfzVl7G

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