著者
佐藤 学 重松 敬一 赤井 利行 杜 威 新木 伸次 椎名 美穂子 SATO Manabu SHIGEMATSU Keiichi AKAI Toshiyuki Du Wei ARAKI Shinji SHIINA Mihoko
出版者
秋田大学教育文化学部
雑誌
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 = MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES (ISSN:24334952)
巻号頁・発行日
vol.72, pp.43-49, 2017-03-01

This research is examining the meaning of 'Developing Way'. Especally, in this paper, we consider it from the purpose of structuring the math. In conclusion, this meaning of mathematics to make students consider in 'Developing Way' is named to be 'Structured Development' which was classified into "Integration" "Generalization" and "Concise and Clear". Finally, we considered the teaching and learning processes of the topic of Area of a Sector from the structured development.

言及状況

Twitter (1 users, 1 posts, 0 favorites)

@tsubu_02 #超算数 つぶ2さんがスクショ上げている論文は、 佐藤学他「数学教育における教材開発の研究Ⅴ: 発展的に考える授業の展開を視点にした小学校算数第6学年「扇形の面積」の考察」『秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学』第72集 (2017年3月)、43-49ページ。https://t.co/nD0ltPNCm6 全著者は次ツイ。

収集済み URL リスト