著者
蘇 文
出版者
北海道大学大学院国際広報メディア・観光学院
雑誌
国際広報メディア・観光学ジャーナル
巻号頁・発行日
vol.18, pp.157-176, 2014-03-18

A major challenge in many word-of-mouth marketing campaigns is the cost-effective identification of opinion leaders. Although, opinion leaders exert influence on the other consumers, they also get influenced by other consumers. From this point, we attempt to explain their mutual influence from a social network perspective. In this paper, opinion leaders were elicited from social media of china by measuring their six structural indexes of social network analysis. 703 effective samples were collected to verify the hypotheses. The findings show that: (a) About 15% of the members are opinion leaders. They are holding almost all the communication channels, which more than the channels that other members hold. (b) Opinion leader plays an important role as connecting different relation groups which have not mutual relations (c) Opinion leader is actively accessing original information, they disseminate the information in the preceding period of information dissemination process.

言及状況

Twitter (2 users, 4 posts, 1 favorites)

@ElonMuskAOC @elonmusk リマインド 社会ネットワークの視点から見たオンライン・コミュニティ : ネットワーク構造分析によるオピニオン・リ ーダー研究 https://t.co/8QPoIRXaUR
オピニオンリーダーの研究に複雑ネットワークの研究を適用しようとするような文脈に見える → http://t.co/LUooWs1zP9
「社会ネットワークの視点から見たオンライン・コミュニティ : ネットワーク構造分析によるオピニオン・リーダー研究」 社会ネットワーク理論と複雑ネットワーク理論を消費者行動研究や、マーケティング研究に適用できる研究手法の試み http://t.co/LUooWs1zP9
「社会ネットワークの視点から見たオンライン・コミュニティ : ネットワーク構造分析によるオピニオン・リーダ ー研究」 http://t.co/LUooWs1zP9

収集済み URL リスト