著者
佐野 通夫
出版者
東京大学教育学部
雑誌
東京大学教育学部紀要 (ISSN:04957849)
巻号頁・発行日
vol.21, pp.223-233, 1982-03-10

From the point of view of "minority" in a society, we can see the nature of the society. It is the same in the education, especially modern education organized by the state. This article reflects the institutional discrimination between Japanese and Korean in education through the transition of the courses for training common school teachers, and makes the aspect of the Japanese teachers in colonial Korea clear.

言及状況

Yahoo!知恵袋 (1 users, 1 posts)

各種論文に当たってみてはどうでしょう。 たとえば朝鮮半島の教育についてはいかのようなものがあります。 基本的なことは、こちらあたりかと 植民地統治と朝鮮人の対応 http://www.jkcf.or.jp/history_arch/first/3/04-0j_moriyama_j.pdf 朝鮮統治が三期に分けられること、それぞれ大幅な違いがあることなど、基礎は押さえられると思 ...

収集済み URL リスト