著者
森田 慎一郎
出版者
東京大学大学院教育学研究科
雑誌
東京大学大学院教育学研究科紀要 (ISSN:13421050)
巻号頁・発行日
vol.43, pp.197-204, 2004-03-10

Recently, it has been claimed that Japanese style management needs to be reconstructed. In this article, in order to examine what part of Japanese style management ought to be reconstructed, the writer reviews researches on Japanese business employees'job satisfaction and attempts to reveal the structure of their working mind. Findings indicate that Japanese business employees'working mind consists of not only job satisfaction but also satisfaction in company. It is also indicated that Japanese business employees'voluntary individual turnover is more influenced by satisfaction in company than job satisfaction. The writer further proposes that future Japanese style management should attach greater importance to enhancing business employees'job satisfaction.

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国際的調査では、日本人の所属会社に対する満足度は他国に比べて常に低い。基本的にみんな我慢して働いているからだろう。なぜそこまで我慢しなくちゃいけないのか。自分の気持ちにもっと素直になるべきじゃないか。

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国際的調査では、日本人の所属会社に対する満足度は他国に比べて常に低い。基本的にみんな我慢して働いているからだろう。なぜそこまで我慢しなくちゃいけないのか。自分の気持ちにもっと素直になるべきじゃないか。 / “KJ000042591…” http://t.co/7RzSm09CkF

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