著者
菱山 完 伊藤 徹郎 岡田 謙介
出版者
日本行動計量学会
雑誌
行動計量学 (ISSN:03855481)
巻号頁・発行日
vol.47, no.2, pp.153-160, 2020 (Released:2021-04-21)
参考文献数
9

Iterative learning of simple assignments such as memorization of letters and words have shown to improve students' test scores of the learned assignments. Meanwhile, existing studies have mixed results as to whether simple repetitive learning improve the general academic performance or not. Using educational big data collected from more than four hundred thousand high-school students thorough crowd system, the current study investigated the effect of re-solving questions to the general academic achievement. Although descriptive statistics have not revealed steady tendencies, the results of hierarchical linear models that controlled for heterogeneity of schools, grades and individuals showed consistent positive effects of iterative learning towards general academic performance. The results suggest the importance of iterative learning, as well as controlling for the heterogeneity in large-scale educational dataset.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (4 users, 17 posts, 20 favorites)

解き直しには学力に対する正の効果があるよという研究。クラウドシステムで収集された高校生40万人以上のデータを分析。記述統計では効果がみられなかったが、異質性を考慮した階層線形モデルでは一貫して正の効果がみられた。(菱山他, 2020, 行動計量学)https://t.co/QMRposeM39 https://t.co/lVQvVOmTQm
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588Cwcwe9O
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588Cwcwe9O
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588Cwcwe9O
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO
【新着論文】菱山完,伊藤徹郎,岡田謙介,問題の解き直しの学業成績への効果,行動計量学,2020,47巻,2号,p.153-160 https://t.co/588CwcNhbO

収集済み URL リスト