著者
岡田 みゆき
出版者
日本家庭科教育学会
雑誌
日本家庭科教育学会誌 (ISSN:03862666)
巻号頁・発行日
vol.41, no.3, pp.9-16, 1998-10-01 (Released:2017-11-29)
参考文献数
51
被引用文献数
1

The objective of this study was to examine the paternal role that was conducted in the conversation between father and child at meal-time, and to clarify the educational significance at meals. The results are as follows: 1.Conversation at meals has much educational significance in the training for morality in connecting the child with society. The father has a great influence to socialize his child through their conversation. 2.The modern father cannot play his role sufficiently, because of his inability to have meals with his child.

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@pochi1182 @STARSHI53841309 @furusatochan 食事の変化についてこの論文なんか少しよくまとまっているので、読んでみてはどうですか? https://t.co/AXQOHcDuW0 よく知られている話なのでちゃんと探せばもっとあると思いますよ。あとは自分で探してくださいね。
@AC556220723 @kitazatosatuki 日本の伝統的食卓では、家長による礼儀作法のしつけの場とされていて、食事中の子どものおしゃべりについては黙食が奨励され「食事はだまって食べなければならなかった。食べながらしゃべるのは下品だと叱られた」そうです。 https://t.co/goQiJzeC5M

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