著者
河村 茂雄 田上 不二夫
出版者
一般社団法人 日本教育心理学会
雑誌
教育心理学研究 (ISSN:00215015)
巻号頁・発行日
vol.45, no.2, pp.213-219, 1997-06-30 (Released:2013-02-19)
参考文献数
9
被引用文献数
1 1

The purpose of this study was to investigate the relationship between teachers'compulsive beliefs on teaching activities and their pupils'school morale. The questionnaires were administered to teachers and pupils in 105 classes of public elementary schools in Tokyo. The results showed that the teachers of high compulsive beliefs on teaching activities might have limited cognitive frames or appraisal standard for pupils. It was also found that pupils'school morale was relatively low in those teachers'classes.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (3 users, 3 posts, 0 favorites)

@guguccicci @kuroT16777216 その上で、僕がなぜ、上記のようなツイートをしたかということについて、GUCCI先生さんの ①誤解を解き、 ②実践に立つ現場の先生であるがゆえの思い込みを指摘したい。 お忙しいと思いますが、一度、この論文を読んでみてください。 https://t.co/5Cj7l2MMKY
教師の強迫性がテーマの論文とな。https://t.co/WaDs9QZc0J

収集済み URL リスト