著者
溝口 誠 山口 裕
出版者
一般社団法人 日本航空宇宙学会
雑誌
日本航空宇宙学会論文集 (ISSN:13446460)
巻号頁・発行日
vol.60, no.3, pp.121-127, 2012 (Released:2012-10-23)
参考文献数
15
被引用文献数
2 3

The effect of aspect ratio (AR) on the aerodynamic characteristics of rectangular wings is investigated. Reynolds numbers considered are 7.6×104 and 5.2×104. Experimental results are compared with analytical ones obtained from Lamar's method. It is shown that the aspect ratio of wings affects the stall characteristics when AR≤2.0. The aspect ratio also has an effect on the lift slope if AR≤1.5. Furthermore, maximum lift coefficients increase when AR≤1.0. Comparisons show that the variations of aerodynamic characteristics are caused by tip vortices. It is also considered that the position of the center of pressure is varied with the angle of attack because of the effects of the laminar separation bubble and tip vortices on wing surfaces.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 1 posts, 1 favorites)

@Xt3FDnozkWIxw96 いえいえ!もう一つ余計なこと付け加えますと、紙飛行機くらいのレイノルズ数ですと迎角ある程度つけても失速しにくいと思いますよー。その時は本体が取り付け角になる様に設計してあげると幸せになるかもです。迎角と揚力に関してはこの辺りが参考になるかもですー。 https://t.co/QIKrDNfkkr

収集済み URL リスト