著者
溝口 誠 山口 裕
出版者
一般社団法人 日本航空宇宙学会
雑誌
日本航空宇宙学会論文集 (ISSN:13446460)
巻号頁・発行日
vol.60, no.3, pp.121-127, 2012 (Released:2012-10-23)
参考文献数
15
被引用文献数
2 3

The effect of aspect ratio (AR) on the aerodynamic characteristics of rectangular wings is investigated. Reynolds numbers considered are 7.6×104 and 5.2×104. Experimental results are compared with analytical ones obtained from Lamar's method. It is shown that the aspect ratio of wings affects the stall characteristics when AR≤2.0. The aspect ratio also has an effect on the lift slope if AR≤1.5. Furthermore, maximum lift coefficients increase when AR≤1.0. Comparisons show that the variations of aerodynamic characteristics are caused by tip vortices. It is also considered that the position of the center of pressure is varied with the angle of attack because of the effects of the laminar separation bubble and tip vortices on wing surfaces.
著者
溝口 誠一郎 笠原 義晃 堀 良彰 櫻井 幸一
雑誌
情報処理学会論文誌 (ISSN:18827764)
巻号頁・発行日
vol.54, no.3, pp.1087-1098, 2013-03-15

ネットワーク上に存在するボットに感染した端末を特定するために,ネットワークアプリケーションが送信するアプリケーションプロトコルメッセージの送信間隔に着目したボット検知手法を提案する.人間がアプリケーションを操作した場合,そのアプリケーションプロトコルメッセージの送信間隔はばらつくのに対し,ボットの場合はその挙動がコードによって規定されているため,アプリケーションプロトコルメッセージの送信間隔の分布に偏りが起きる.この分布の違いを利用して,人間とそうでないものを区別することで,ボットを発見する.はじめにネットワークアプリケーションに対する入力と出力の関係をモデル化し,IRCクライアントのIRCメッセージ送信間隔のモデル化を行う.続いて,提案モデルに従ったボット検知アルゴリズムを設計する.アルゴリズムでは,IRCメッセージの送信間隔の列に対して階層型クラスタリングを適用することで人間と機械のモデルの区別を行う.評価では,モデルに基づく擬似データを用いてアルゴリズムのパラメータを設定した後,実際の人間が操作するIRCクライアントで観測されたIRCトラフィックならびにIRCボットのトラフィックに対して提案手法を適用した.その結果,IRCボットのトラフィックは機械が生成したトラフィックとして正しく判定された.
著者
溝口 誠 麻生 茂
出版者
一般社団法人 日本航空宇宙学会
雑誌
日本航空宇宙学会論文集 (ISSN:13446460)
巻号頁・発行日
vol.55, no.637, pp.74-81, 2007 (Released:2007-04-10)
参考文献数
12
被引用文献数
3 2

A numerical analysis of a piston motion in a free piston driver has been conducted including a diaphragm rupture. Quasi-one-dimensional flow is assumed in the driver. Various losses, which are generated in a compression process, are simplified. A process of the diaphragm rupture is assumed by Outa’s model. Experiments are also conducted by using a free piston shock tunnel. Calculated pressure histories show excellent agreements with experimental results. The numerical analysis shows that the piston motion is strongly affected by the diaphragm rupture. Especially, pressure histories in front of the piston change significantly with compact compression tubes. Diaphragm opening time is necessary to be considered to increase test time and to obtain soft landing conditions in compact free piston drivers.