著者
山本 雅基 齋藤 洋典
出版者
Japanese Society for Engineering Education
雑誌
工学教育 (ISSN:13412167)
巻号頁・発行日
vol.55, no.4, pp.4_81-4_85, 2007 (Released:2007-08-21)
参考文献数
6
被引用文献数
2 1

In continuing education, it is necessary to evaluate the knowledge and skill levels the participants attain. Additionally, it is important to know how a participant's superior evaluates the subordinates' performance in the workplace. We examined the participants' (i.e. subordinates') self-evaluations and the superiors' performance-evaluations one week and, again, four weeks after our courses for embedded software engineers. The results showed that one week after ending a course, the participants mark relatively high scores in the self-evaluation task, while the superiors' evaluations attain the same level as the participants' scores four weeks after ending the course. These results demonstrate the effectiveness of the continuing education for embedded software engineers, and suggest that the participants' self-evaluations and the superiors' performance-evaluations may consist of different evaluation feedback systems.

言及状況

外部データベース (DOI)

Yahoo!知恵袋 (1 users, 1 posts)

>このようなことはあるのでしょうか? ごく普通のことです。 統計学的な検定は,データのバラツキ(分散)や標本サイズ(n)にも依存するので,平均の変化を示した「グラフでは交差」では,交互作用が有意であるという結論には,必ずしもなりません。 >どう解釈すべきですか? 前述のように,特に,不思議でないので,そのまま「交互作用は有意でなかった」というだけのことです。 例えば,以下の論 ...

収集済み URL リスト