著者
武田 正則
出版者
独立行政法人国立高等専門学校機構 仙台高等専門学校
雑誌
仙台高等専門学校広瀬キャンパス 教育研究紀要 (ISSN:24239364)
巻号頁・発行日
vol.46, pp.1-11, 2017 (Released:2017-08-04)
参考文献数
18
被引用文献数
1

In recent years, positioning of information education for the active learning has been attracting attention. Along with it, not only the use of force of the ICT, the teaching method is being questioned. This study explores the situation and philosophy that have been placed by the information education in school education by interpreting on the basis of the information education for active learning in the “Learning by expanding” by Engestrom. On top of that, we refer the facilitation to create an autonomous and cooperate that required to teachers, to clarify the teaching methods of the teacher in this learning.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 1 posts, 1 favorites)

ファシリテーションの視点を生かしたアクティブラーニング のための教員スキルに関する研究 - エンゲストロームの活動理論から情報教育へのアプローチ - 武田 正則 https://t.co/7nCpVLJ6wS

収集済み URL リスト