著者
猪狩 美保
出版者
横浜国立大学留学生センター
雑誌
横浜国立大学留学生センター紀要 (ISSN:13406493)
巻号頁・発行日
vol.6, pp.15-25, 1999-03

This study analyses the sufficiency of "methods of requesting clarification" as taught in class and contained in Japanese language textbooks. The results indicates : (1)Requests for clarification were frequently used by learners, but not effectively. (2)Only a few textbooks contains information for clarifications strategies that learners need complement.

言及状況

Twitter (1 users, 3 posts, 4 favorites)

[日本語教育関連の論文・資料 388] ◇ 初級日本語学習者の「聞き返し」のストラテジー : 初級日本語教科書との関連から https://t.co/LraAbN4Cjc #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 388] ◇ 初級日本語学習者の「聞き返し」のストラテジー : 初級日本語教科書との関連から https://t.co/LraAbNlFlc #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 388] ◇ 初級日本語学習者の「聞き返し」のストラテジー : 初級日本語教科書との関連から https://t.co/LraAbNlFlc

収集済み URL リスト