著者
西野 順二
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
情報処理学会研究報告ゲーム情報学(GI) (ISSN:09196072)
巻号頁・発行日
vol.2002, no.27, pp.17-23, 2002-03-15

本論文は複数の道具を投げるトスジャグリングの技の表記について整理し、とくに複数の技の接続方法について検討するこを目的とする。このため、複数の技の性格付けを行い、また技同士の接続可能性について分析するため、状態と相という概念を導入した。技を数列表記するサイトスワップ表記をもちいて、接続を可能とする余分な動作を必要とすることを示した。この接続のための動作の系列を生成がつねに可能であることを、技の差分表記を提案しこれを用いて生成アルゴリズムを構成することで明らかにした。This paper shows how to connect toss juggling tricks such as balls, clubs and etc. Juggling state and Phase of trick are introduced to characterize each tricks and to solve an issue of combination feasibility. By the siteswap notation, tricks are denoted with sequence of numbers. It needs Certain connector sequence to combine two different tricks classed different phases. To prove general connection possibility over all tricks, we show a procedure that make a connector sequence as a glue of two pahses.

言及状況

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

Twitter (2 users, 3 posts, 1 favorites)

@arakei5413 つ http://t.co/fqrehVMiZn あ、、もう10年以上前なの?!!!!わお…

収集済み URL リスト