著者
樋口 収 桑山 恵真
出版者
日本社会心理学会
雑誌
社会心理学研究 (ISSN:09161503)
巻号頁・発行日
vol.26, no.3, pp.178-187, 2011

According to Construal Level Theory, psychological distance (e.g., spatial distance) is an important determinant of how information will be processed. When the target message seems more proximal (vs. distant) to the recipient, people attend to a concrete message (vs. abstract information). We investigated the possibility that people showed more agreement in response to a concrete message (vs. abstract information) when the target is proximal (vs. distant). In Study 1, spatial distance was measured by asking participants how far the target was (from Japan). In Study 2, spatial distance was manipulated using a world map. Results were consistent with our hypothesis. The implications of these findings for psychological distance and persuasion are discussed.

言及状況

外部データベース (DOI)

Facebook (1 users, 2 posts)

【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y

Twitter (7 users, 13 posts, 5 favorites)

【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究・掲載論文】樋口ら(2011) 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y
【社会心理学研究】 空間的距離感が説得メッセージの受容に及ぼす影響 http://t.co/VTB99lzw4y 【掲載論文紹介】

収集済み URL リスト