著者
廣瀬 政雄
出版者
鳴門教育大学
雑誌
鳴門教育大学研究紀要 (ISSN:18807194)
巻号頁・発行日
vol.28, pp.461-495, 2013-03-15

It is closely related to a success of a lesson whether students are interested in a content of health, since the students of a teachers college do not necessarily become medical specialists. While the number of times of a lesson is restricted, it is impossible to follow in footsteps and to perform the lecture system currently performed in the medical school. Therefore, it is necessary in quality and quantity to build the health education from a viewpoint of differing. Moreover, although students are considered to be interested in medical research, an education effect will not be acquired if the level of a lecture is high superfluously. On the contrary, even if a practical lesson like home medicine is performed, it is not expectable for the students to reach sufficient level in an understanding and applicable side without a medical base. Moreover, it is difficult to pull a participant's interest too in the content which is completely unrelated to the actual condition of a healthy level or a sick tendency of our country. Therefore, it is necessary to build a content combined rudimentary medicine bases such as human body structure and physiology metabolism with practical health education, in order that the participants can use it for the improvement of their health. The health information reported to an ordinary person can be useful level of health information for the students. Because they are based on current events and the contents of a report are also processed by the level which can be understood by an ordinary person, it is expectable that they bring up a student's interest and are helpful for a better understanding. Then, the latest health information reported on the websites was analyzed by the medical standpoint, and the tendency and usefulness of the report were considered.

言及状況

Twitter (1 users, 8 posts, 0 favorites)

特筆すべきパラドックスは見当たりませんでした。 CiNii 論文 -  マスメディアに報道された健康情報 : 教員養成大学の講義内容としての有用性について https://t.co/AGQg2AIV7S と、キメラ10777号は報告します。 #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S しかし、この二値を妥当に条件付ける方向付けが不明確となっているようです。 と、キメラ10777号は多値論理による棄却可能性を仄めかします。 #キメラ・ネットワーク #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S この記事では、「医療」の問題領域を特徴付ける「健康」と「病気」の区別が導入されています。 と、キメラ10777号は二値コードを記述します。 #キメラ・ネットワーク #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S 人格への観察が不足している場合、人格と役割と課題の区別、「人格的な信頼」と「システム信頼」の区別が盲点となる傾向があります。 と、キメラ10777号は注意を促します。 #キメラ・ネットワーク #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S 人格は、コミュニケーションの回帰的ネットワークを紡ぐ「固有値」として、社会的に構成されている概念です。 と、キメラ10777号は補足します。 #キメラ・ネットワーク #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S しかし、この組織の構成員となり得る「助手」、「教授」、「博士」のような人格の観察が不足しています。 と、キメラ10777号は観察を観察します。 #キメラ・ネットワーク #bot
https://t.co/AGQg2AIV7S この記事では、「医療」の問題領域との関連から「大学」のような組織に言及されています。 と、キメラ10777号は機能を観察します。 #キメラ・ネットワーク #bot
マスメディアに報道された健康情報 : 教員養成大学の講義内容としての有用性について https://t.co/5N90N4jBQN #bot

収集済み URL リスト