著者
桑田 倫幸 近田 裕子 BATUER JULAITI 森岡 友紀 山口 明 木佐谷 康 信田 勝美 板倉 宏昭
出版者
横断型基幹科学技術研究団体連合(横幹連合)
雑誌
横幹連合コンファレンス予稿集 第11回横幹連合コンファレンス
巻号頁・発行日
pp.C-5-4, 2020 (Released:2020-11-21)

Shinagawa Ward is working to revitalize urban tourism in Tokyo. Shinagawa Ward formulated the “Shinagawa Ward Urban Development Master Plan” in 2013 and revised the “Shinagawa Ward Urban Tourism Plan” in 2016. Based on this, we attempt to examine the regional value chain of the shopping street that one of the important local resources in Shinagawa Ward, through a textual analysis of the minutes of the Ward Residents' Committee meeting that investigates tourism and industrial promotion within the standing committee of the Shinagawa Ward Council.
著者
金 奎星 LEE YEE SIN 信田 勝美 板倉 宏昭
出版者
横断型基幹科学技術研究団体連合(横幹連合)
雑誌
横幹連合コンファレンス予稿集 第10回横幹連合コンファレンス
巻号頁・発行日
pp.B-3-3, 2019 (Released:2019-12-16)

As the shortage of human resources in Gotanda Valley is an issue, and in order to improve the recruitment status in Gotanda Valley, IT engineers will be matched with companies by introducing the Gotanda Valley human resource sharing business model. At the same time, the needs of recruitment at Gotanda Valley companies will be clarified and specific proposals will be presented.
著者
板倉 宏昭
出版者
横断型基幹科学技術研究団体連合(横幹連合)
雑誌
横幹連合コンファレンス予稿集
巻号頁・発行日
vol.2011, pp.22-22, 2011

地域産品ビジネスには,消費者と生産者間の人間的な物語に対する能動的な共感によるヒューマン効果(human effect)が要素となる。理論的には,消費の外部性の議論だけでは不十分であることを示したい。消費者は、希少性、流行、奢侈性といった他の消費者に対する受動的な反応をしているだけではない。以上のことを四国地方のケーススタディを通じて検証したい。