著者
俵 道和 二井谷 教治 芦塚 憲一郎 綾野 克紀
出版者
公益社団法人 土木学会
雑誌
構造工学論文集 A (ISSN:1881820X)
巻号頁・発行日
vol.65A, pp.615-623, 2019-03-15 (Released:2020-01-27)
参考文献数
15

In this study, wheel load running fatigue test was conducted on a slab specimen produced with concrete replacing crush sand with blast-furnace slag fine aggregate. By comparing with the results of a similar wheel load running fatigue test on concrete using crushed sand, the influence due to the difference in fine aggregate for concrete was evaluated. It was confirmed that concrete using blast-furnace slag fine aggregate has enough fatigue durability compared to concrete using crushed sand. It was also confirmed that concrete using blast-furnace slag fine aggregate can be evaluated with the proposed S-N prediction formula by considering the effects of the main reinforcement and transverse reinforcement and sorting out the values from the past experiments.
著者
芦塚 憲一郎 花田 克彦 中積 健一 片 健一
出版者
公益社団法人 日本コンクリート工学会
雑誌
コンクリート工学 (ISSN:03871061)
巻号頁・発行日
vol.51, no.2, pp.188-193, 2013 (Released:2014-02-01)
参考文献数
5
被引用文献数
1 2

東九州自動車道の(仮称)田久保川橋は橋長712.5mのPC10径間連続箱桁橋である。本橋は,ウェブに蝶形形状をしたコンクリート製のプレキャストパネル「バタフライウェブ」を世界で初めて採用した新しい構造形式の橋梁である。本稿では,新構造のバタフライウェブ橋の設計と施工の概要について述べる。