著者
斎藤彰宏 丸山直之 藤原陽子
雑誌
デジタルプラクティス
巻号頁・発行日
vol.2, no.4, pp.292-297, 2011-10-15

サーバの騒音増大と作業者の騒音曝露による健康被害が報告されているが,関係者の関心はまだまだ低く,調査も不十分である.本論文はサーバの騒音曝露と健康被害に焦点を当て,実運用中のデータセンタ,およびサーバ設置オフィスでの測定や対策方法について調査・検討を行った上で,有効な対策メソッドを提案する.
著者
濱口 脩 藤原 陽子 中村 愛人
出版者
広島大学
雑誌
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 (ISSN:13465554)
巻号頁・発行日
vol.53, pp.147-155, 2005-03-28

The aim of this study is to make clear the significance of inferences in high school English reading classes. The kinds of inference are mainly divided into these two. (1) bridging inferences (2) elaborative inferences. (1) are inferences with which one grasps text information correctly and reads the text consistently. (2) are inferences with which one reads a text more deeply and elaboratively. One does not necessarily use elaborative inferences. In many English classes, teachers tend to focus only on bridging inferences. Therefore, the effect of using elaborative inferences is examined in this study.