著者
野崎 博路
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
日本機械学会論文集 C編 (ISSN:03875024)
巻号頁・発行日
vol.68, no.675, pp.3178-3185, 2002-11-25 (Released:2008-02-26)
参考文献数
2
被引用文献数
1 4

At the first step, I studied the driver model in the drift cornering. At the second step, I studied the technique by which the performance of running in the vehicle at the drift cornering was improved. I have understood the driver is steered by feed back the body slip angle and the body slip angle velocity at the drift cornering. Moreover, I have understood importance in the vehicle movement performance improvement the cornering force characteristic where the maximum cornering force of the tire was exceeded.
著者
野崎 博路
出版者
近畿大学
雑誌
近畿大学理工学部研究報告 (ISSN:03864928)
巻号頁・発行日
vol.41, pp.37-41, 2005-09-30

The drift turn experiment of the influence of the difference of the steering wheel gear ratio was done by using driving simulator, and the following conclusions were obtained. At the time of running which uses the tire grip area, it is easy to control the steering wheel gear ratio (15.0~18.0) in a usual vehicle. On the other hand, when the rear wheel tire fell into the drift area, it was assumed to be clear to be able to make the vehicle easy to control by controlling the steering wheel gear ratio (7.5~9.0) even when the vehicle became unstable.本文データの一部はCiNiiから複製したものである。
著者
野崎 博路 清水 將之 作野 誠
出版者
公益社団法人 自動車技術会
雑誌
自動車技術会論文集 (ISSN:02878321)
巻号頁・発行日
vol.40, no.1, pp.15-20, 2009 (Released:2010-08-10)
参考文献数
2

スピンあるいはドリフトコーナリング挙動等の限界時のコーナリングフィーリングが感じられるシミュレータを構築した。次にドリフトコーナリング時の操縦特性の検討を行った結果、ドライバは主としてヨーイングを、加えて横加速度をモーションフィードバックしたカウンタステアコントロールを行っていることを明らかとした。