著者
長野 公則
出版者
東京大学大学院教育学研究科
雑誌
東京大学大学院教育学研究科紀要 (ISSN:13421050)
巻号頁・発行日
vol.54, pp.211-219, 2015-03-31

This research explicates the historical process by which the legal frame of American higher education was formulated between 1783 and 1819, that is from the Revolution to the Dartmouth Case. Chapter One reviews the legal framework of American colonial colleges before the Revolution. Chapter Two analyses the changing relationship of colleges and communities under the U.S. Constitution. Chapter Three focuses the legal points argued in the Dartmouth Case , both in 1817 and 1819. Chapter Four points out the impact of the Dartmouth Case on the American higher education.

言及状況

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

[高等教育][論文][法制]

Twitter (1 users, 1 posts, 1 favorites)

“UTokyo Repository: アメリカ高等教育の法制度形成過程 : 合衆国憲法誕生からダートマス判決まで” http://t.co/4DqySMmOFm #高等教育 #論文 #法制

収集済み URL リスト