著者
高橋 亜希子
出版者
東京大学大学院教育学研究科
雑誌
東京大学大学院教育学研究科紀要 (ISSN:13421050)
巻号頁・発行日
vol.42, pp.293-303, 2003-03-10

In the revised version of the course of the study, "the student's capability to set up their own tasks" has become the central subject of discussion, This study examines the student's theme setting and discusses its educational implications for thematic learning. The purpose of this study is on how students seek their own interests at the initial stage of their thematic learning. The data was collected in a high school, using questionnaire distributed among 110 students, the observation of the teacher-student discussions, and the interviews with students.

言及状況

Twitter (5 users, 6 posts, 4 favorites)

高橋 亜希子: 高校生の"卒業研究"におけるテーマの決定 : 生徒の"興味・関心"の現れに焦点を当てて, 東京大学大学院教育学研究科紀要. 42巻, 2003.3, p.293-303 https://t.co/ouDJLkR8ZQ
さっきの研究報告やこの事例報告をみると、高校の卒業研究における「研究」とは「実施者がその時点では知らないこと、さらには答えがあるかどうかわからないことについて自発的に調べ、考えていく行為」という意味で使われているっぽい → https://t.co/y4fvpEdlSl

収集済み URL リスト