Ceek.jp Altmetrics (α ver.)
  • 文献ランキング
    • 合計
    • 1ヶ月間
    • 1週間
    • 1日間
    • 文献カレンダー
  • 新着文献
    • すべて
    • 2 Users
    • 5 Users
    • 10 Users
  • 新着投稿
    • Yahoo!知恵袋
    • レファレンス協同データベース
    • 教えて!goo
    • はてなブックマーク
    • OKWave
    • Twitter
    • Wikipedia
  • ウェブ検索
  • ニュース検索
  1. ホーム
  2. 文献一覧: 24338060 (ISSN)
  3. 27件

24 0 0 0 OA ゲームプレイはいかにして物語になるのか

本文 (FullText)
著者
倉根 啓
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.5, pp.109-119, 2023-03
  • 2023-10-20 09:18:22
  • 24 + 81 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00018327
  • (info:doi/10.34382/00018327)

16 0 0 0 OA ゲームプレイ/ヤの美学:プレイ、プレイヤ、ペルソナ

本文 (FullText)
著者
難波 優輝
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.111-121, 2020-03
  • 2021-08-07 13:52:31
  • 16 + 30 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013368
  • (info:doi/10.34382/00013368)

10 0 0 0 OA 韓国ボードゲーム文化の形成と変遷

本文 (FullText)
著者
シン ジュヒョン
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN = REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.1, pp.93-105, 2019-03
  • 2021-07-02 11:42:59
  • 10 + 16 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/11684
  • (info:doi/10.34382/00007814)

9 0 0 0 OA Otocky : Adventures in Improvisational Musicking

本文 (FullText)
著者
Oliva Costantino
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.5, pp.135-146, 2023-03
  • 2023-04-30 16:25:12
  • 9 + 17 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00018329
  • (info:doi/10.34382/00018329)

9 0 0 0 OA Virtual Theatrics and the Ideal VTuber Bishōjo

本文 (FullText)
著者
Bredikhina Liudmila
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.3, pp.21-32, 2021-03
  • 2022-03-20 01:51:17
  • 9 + 12 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00014532
  • (info:doi/10.34382/00014532)

6 0 0 0 OA ゲーム、実況者、視聴者の関係性からみるゲーム実況生放送の構造

本文 (FullText)
著者
根岸 貴哉
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.5, pp.91-98, 2023-03
  • 2023-08-26 09:18:38
  • 6 + 11 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00018325
  • (info:doi/10.34382/00018325)

6 0 0 0 OA ゲームはどのような移動を与えてくれるのか:マノヴィッチとインゴルドによる移動の感性論

本文 (FullText)
著者
谷川 嘉浩
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.165-175, 2020-03
  • 2023-07-10 17:15:57
  • 6 + 24 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013373
  • (info:doi/10.34382/00013373)

6 0 0 0 OA Cross-media Gaming or Where Toys and Video Games Collide : The Pedestrian Dynamics of Level 5’s Snack World

本文 (FullText)
著者
Ernest Edmond dit Alban
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.23-31, 2020-03
  • 2020-12-18 03:29:49
  • 6 + 18 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013360
  • (info:doi/10.34382/00013360)

5 0 0 0 OA Taiko vs bongo : Taiko no Tatsujin, Donkey Konga, and Japaneseness in their European Distribution

本文 (FullText)
著者
Navarro-Remesal Victor Perez Zapata Beatriz
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.4, pp.63-74, 2022-07
  • 2022-09-04 16:42:04
  • 5 + 14 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00017638
  • (info:doi/10.34382/00017638)

4 0 0 0 IR 韓国ボードゲーム文化の形成と変遷

著者
シン ジュヒョン
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
no.1, pp.93-105, 2019-03
  • 2023-01-21 14:07:38
  • 4 + 5 Twitter
  • https://ci.nii.ac.jp/naid/120006600041

4 0 0 0 IR ゲームプレイ/ヤの美学 : プレイ、プレイヤ、ペルソナ

著者
難波 優輝
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
Replaying Japan (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.111-121, 2020
  • 2021-07-02 13:46:21
  • 4 + 4 Twitter
  • https://ci.nii.ac.jp/naid/120006865916
  • (info:doi/10.34382/00013368)

4 0 0 0 IR ジャーナリズムの視点から見たゲーム機の流行 『週刊ファミ通』における作品評価についての考察

著者
梁 宇熹
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
no.1, pp.79-92, 2019-03
  • 2019-04-29 23:56:54
  • 4 + 9 Twitter
  • https://ci.nii.ac.jp/naid/120006600040

3 0 0 0 OA A Fantasy without a Dream : Japanese Role-Playing Games and the Absence of the Expressive Ideal

本文 (FullText)
著者
Bjarnason Nökkvi Jarl
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.11-21, 2020-03
  • 2022-06-27 00:01:28
  • 3 + 4 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013359
  • (info:doi/10.34382/00013359)

3 0 0 0 OA Comparative Studies on the Development of the Esports Industry—the USA, Japan, and China

本文 (FullText)
著者
Nakamura Akinori(Aki)
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.3, pp.169-177, 2021-03
  • 2021-11-22 01:38:16
  • 3 + 1 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00014545
  • (info:doi/10.34382/00014545)

3 0 0 0 OA 100-Yen Apocalypse : Sensorial Experiences of Zombie Play in Japanese Game Centers

本文 (FullText)
著者
May Lawrence
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.83-93, 2020-03
  • 2020-07-08 12:58:02
  • 3 + 0 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013365
  • (info:doi/10.34382/00013365)

2 0 0 0 OA 「Battlefield 4」に対する中国政府とプレイヤ―の取り組み:「脆いゲームプレイ」の再創造

本文 (FullText)
著者
楊 思予
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.5, pp.81-90, 2023-03
  • 2023-05-09 21:48:41
  • 2 + 3 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00018324
  • (info:doi/10.34382/00018324)

2 0 0 0 IR ゲームはどのような移動を与えてくれるのか : マノヴィッチとインゴルドによる移動の感性論

著者
谷川 嘉浩
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
Replaying Japan (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.165-175, 2020
  • 2021-07-02 13:46:21
  • 2 + 3 Twitter
  • https://ci.nii.ac.jp/naid/120006865921
  • (info:doi/10.34382/00013373)

2 0 0 0 OA Global Partners against Crime : Rewriting Sherlock Holmes and Watson in Japanese Video Games

本文 (FullText)
著者
Okabe Tsugumi
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN = REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.1, pp.40-51, 2019-03
  • 2021-05-29 22:27:49
  • 2 + 2 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/11680
  • (info:doi/10.34382/00007810)

2 0 0 0 OA Japan’s Videogames and Digital Cultures : Local and Global. A Report about the 6th PaJaKo Workshop between Ritsumeikan and Leipzig University

本文 (FullText)
著者
Ito Kyohei Kawasaki Yasuo Bruno Luca Roth Martin
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.189-194, 2020-03
  • 2020-07-14 10:06:07
  • 2 + 0 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013375
  • (info:doi/10.34382/00013375)

1 0 0 0 OA Dreams of the Japanese Self in The Legend of Zelda : Breath of the Wild

本文 (FullText)
著者
Herfs Laurence
出版者
立命館大学ゲーム研究センター
雑誌
REPLAYING JAPAN (ISSN:24338060)
巻号頁・発行日
vol.2, pp.33-47, 2020-03
  • 2023-05-06 20:40:28
  • 1 + 1 Twitter
  • http://hdl.handle.net/10367/00013361
  • (info:doi/10.34382/00013361)
  • ««
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • »»
  • ヘルプ
  • ご意見はこちら
  • TechTech Inc.