著者
青木 美佑紀 山田 あすか
出版者
日本建築学会
雑誌
日本建築学会計画系論文集 (ISSN:13404210)
巻号頁・発行日
vol.74, no.637, pp.541-548, 2009-03-30 (Released:2009-11-24)
参考文献数
9

This paper aims to clarify customers' behavioral characteristics at bookstores by focusing on building types, bookshelf arrangements, and customers' attributes of bookstores. We conducted plot research to investigate customer collection situation and trace observations in bookstores to grasp customers' detailed behavior. We found that customers' attribute and behavior vary by the bookstore, and that visual sequentiality of subject field of books as well as physical sequentiality influence how customers move around and browse books in bookstores.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (3 users, 3 posts, 0 favorites)

Amazonとかの通販で本買うことが多くなってる中でそもそも本屋さんはどんな世代がくるのか、その本の購買層がどうなのか気になってググったら、関連する論文が出てきた。 もう10年前なのでこの分野にしたら参考にならんかも知れんけど、お… https://t.co/61iUm9dL2J
https://t.co/GGPELTBYUR
J-STAGE Articles - 書店における客の滞在書架と探索行動特性に関する研究 https://t.co/FYnqzfverg

収集済み URL リスト