著者
松岡 孝一 近藤 稔 清水 康弘
出版者
一般社団法人 電気学会
雑誌
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) (ISSN:09136339)
巻号頁・発行日
vol.124, no.2, pp.175-182, 2004 (Released:2004-05-01)
参考文献数
12
被引用文献数
8 11

Ventilated type traction motors are widely used for railway vehicles. However, they require overhauls to clean up inside them. Besides, they are a major noise source in railway vehicles. To solve these problems, we propose a totally-enclosed type traction motor using permanent magnet synchronous motor, that have the same weight power ratio as that of conventional ventilated type traction motor. In this paper, we report the test results of the proposed motor. The test results demonstrates that the temperature rise values are within its limit and the noise level is decreased by 10 dB compared to conventional motor.

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https://t.co/fa66VawbOk そのころの論文によると、連続140kW、1時間200kWとかで試作しているから、決して小さいわけではない。 ※新幹線で300kW誘導機とか。
自己通風の直流電動機だと、連続定格と1時間定格の差は1割くらいという話をよく聞くけど、全密閉のPMSMだと4割も差が出るのね https://t.co/usK5OqoYsN

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