著者
福田 拓哉 今泉 直史
出版者
日本スポーツマネジメント学会
雑誌
スポーツマネジメント研究 (ISSN:18840094)
巻号頁・発行日
pp.2013-002, (Released:2013-04-15)
参考文献数
34

Lately, brand communities have been a heavily researched topic in marketing science. Prior work on brand communities has proved that community participation has a positive influence on brand loyalty. One of the key factors is the concept of identification with the brand community (Algesheimer et al., 2005). However, the leading factor for identification with the community has seldom been investigated (Miyazawa, 2011). Additionally, while previous empirical researches were focused on brand community of consumer goods such as car clubs, there is no research about brand community of professional sports clubs. Thus, the purpose of our study is to (1) verify a conceptual model of how different aspects of members' relationships with the brand community of professional sports club influence their intentions and behaviors, based on Algesheimer et al. (2005), (2) construct and estimate a conceptual model of the leading factor of identification with the community.

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各大学プロジェクトの諸君は運営や学内掘り起しの方法論としてhttps://t.co/NMpqzFJ6E6 を参考にするといいと思う。経営大の福田先生が後援会員を分析した内容。超ざっくりいうと会員同士のコミュニケーションが会員の前向きさを増幅させるという内容。エンゲージメント。
アルビ後援会の皆様にご協力頂きました昨年正月のアンケート。これを基にした論文が学会誌に掲載されました。①ファン組織には会員のロイヤルティを高める効果がある?②あるとしたらそれを高める源泉的な要因は何?という問を明らかにしたものです。 https://t.co/8Q4wpx2rAr

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