著者
中井 祐
出版者
Japan Society of Civil Engineers
雑誌
土木史研究論文集 (ISSN:13495712)
巻号頁・発行日
vol.23, pp.13-21, 2004-06-15 (Released:2010-06-04)
参考文献数
54
被引用文献数
2

This thesis discusses on the design concept of six bridges in Sumida river constructed as the Tokyo reconstruction work in Taisho era and the design process of Eitai bridge and Kiyosu bridge based on descriptions written by Enzo Ota and Yutaka Tanaka who was engineers of the Bureau of Reconstruction. Especially it is argued that the most essential design consept of six bridges was to introduce long spanned plate girder structure into six bridges and Eitai bridge and Kiyosu bridge were designed as a set by making reference to the design competition for Koln bridge in 1911. Furthermore, it is showed that there is possibility Eitai and Kiyosu bridges were constructed as the groundwork for furure development of technology of long spanned bridges in Japan.

言及状況

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昆虫大学のとき案内し忘れましたが、隅田川にかかる橋はみな設計が異なることをご存じでしょうか。1923年の関東大震災後に、同じデザインでもよかったのにあえて別デザインにしたのです。 帝都復興事業における隅田川六大橋の設計方針と永代橋 ・清洲橋の設計経緯* - J-Stage https://t.co/ZlvS0oJcPR https://t.co/YjSZLpHzt7
J-STAGE Articles - 帝都復興事業における隅田川六大橋の設計方針と永代橋・清洲橋の設計経緯 https://t.co/lnELeFH8WP
この論文のケルン吊橋の競作案を参照していた説の方が説得力あると思うんだけど https://t.co/MtrZrpYCPw
隅田川六大橋を調べてたら、なんか論文に行きついたw この6つの橋が、そうらしい。 相生 ・永代 ・清洲 ・蔵前 ・駒形 ・言問 https://t.co/zBY5Lt7ssr

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