著者
加島 卓
出版者
日本マス・コミュニケーション学会
雑誌
マス・コミュニケーション研究 (ISSN:13411306)
巻号頁・発行日
vol.93, pp.61-74, 2018-07-31 (Released:2018-10-13)
参考文献数
88

In this paper, I explain the research methods for handling historical data inthe context of media studies. I started by organizing the development processof media history in Japan, followed by the characteristics of media history ofthe 2000s. Finally, in the context of media history research as it relates to sociology,I explain about the methodologies adopted in “Historical Sociology of theAdvertising Creator”( 2014) and“ Olympic, Design, Marketing”( 2017).

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読む。 https://t.co/wVubLbx6AJ
「メディア史とメディアの歴史社会学」で書いたように、バックナンバー通読、オーラルヒストリー、デジタルアーカイブ構築など2000年代にメディア史的研究が増えたのは,史料へのアクセスが劇的に改善されたからなんだよね。なので、上の世代の苦労が見えにくくなってもいる。https://t.co/xBECeTCURw
「メディア史とメディアの歴史社会学」『マス・コミュニケーション研究』(第93号、2018年)では、歴史学は時系列を短くすることで「メディア史」に接近し、社会学は時系列を長くすることで「メディア史」に接近していたように見えると書きました。https://t.co/xBECeTkLDo
そこで「メディア史とメディアの歴史社会学」ですよ。https://t.co/mKBYhzB1Fv
そこで「メディア史とメディアの歴史社会学」ですよ。https://t.co/mKBYhzB1Fv
@Sasa_Jim これこれ。https://t.co/mKBYhzB1Fv
「メディア史とメディアの歴史社会学」『マス・コミュニケーション研究』(第93号)が公開。メディア史と歴史社会学をレビューした上で、『〈広告制作者〉の歴史社会学』と『オリンピック・デザイン・マーケティング』の方法論についてまとめたもの。https://t.co/xBECeTkLDo

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