著者
平松 綾子
出版者
横断型基幹科学技術研究団体連合(横幹連合)
雑誌
横幹連合コンファレンス予稿集 第10回横幹連合コンファレンス
巻号頁・発行日
pp.D-3-2, 2019 (Released:2019-12-16)

This research is focused on the random type item providing system called “Gacha ” in the social game of the smartphone application. Gacha includes gambling elements and has caused many problems like too much charge, not available rare items and so on. In order to protect users from these problems, Gacha in online games has become mandatory in 2016 to disclose information such as provision probability. Based on question-naires, this study analyzed whether this disclosed information is expected to have the effect of suppressing ex-cessive charging.

言及状況

外部データベース (DOI)

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

Twitter (3 users, 3 posts, 2 favorites)

“ランダム型アイテム提供における確率表記によるユーザの行動変化” https://t.co/3YLlp5RKSr
ソシャゲのガチャの排出率と課金額の関係を調べたかった。近い内容のことが書かれてはいたが、あんまり知りたいことの核心に迫ってはいなかったな https://t.co/gnVxlOubbC

収集済み URL リスト