著者
鈴木 公啓
出版者
日本応用心理学会
雑誌
応用心理学研究 (ISSN:03874605)
巻号頁・発行日
vol.44, no.2, pp.113-122, 2018-11-30 (Released:2019-08-15)
参考文献数
23

This study investigated the influence of male pattern baldness on the impression of men among adult Japanese men and women. Participants were 79 men and 87 women (mean age = 39.17, SD = 10.75, range: 20-59). They rated 4 types of photographic stimuli based on the Modified Norwood-Hamilton Scale (Takashima et al., 1981) on several dimensions of impressions. Analysis showed that the amount of cranial hair influenced impressions of photographic stimuli. Results showed that baldness was perceived to be a sign of senescence. Furthermore, baldness was perceived to demonstrate several features (e.g., social maturity), an attribute relevant to senescence. Neither sex nor age of the participant influenced the differences in impression of photographic stimuli.

言及状況

外部データベース (DOI)

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

Twitter (7 users, 7 posts, 7 favorites)

薄毛の論文あった。Nがスキンヘッド。ハゲ散らかすよりも全部ない方が若い印象にはなる結果ぽいな
@AGA04036589 原文 2018年発表 https://t.co/qoHOFifixS https://t.co/bOCdKghoP8
「薄毛の方が身体的魅力も低く、人生も成功せず、また性格も否定的に推測される」 https://t.co/tiMNKEgZZH https://t.co/Tyav3lhwQ0
髪が薄くなり始めたら、全部、剃ることにした。 #文春オンライン 社会的地位の高さ、知的さ、親しみやすさなどで、薄毛であるよりも、坊主のほうが高い評価を得ることができる。 J-STAGE Articles - 薄毛は他者にどのような印象を与えるのか―男性型脱毛症に対する印象形成― https://t.co/aMvqjjJOZp https://t.co/Cd5idQnuJ6

収集済み URL リスト