著者
高尾 義明
出版者
特定非営利活動法人 組織学会
雑誌
組織学会大会論文集 (ISSN:21868530)
巻号頁・発行日
vol.8, no.1, pp.202-208, 2019 (Released:2019-08-23)
参考文献数
16

Research on job crafting has burgeoned lately. However, most previous studies have failed to notice that the concept was originally propounded for focusing on subjective change in experience of a job. Thus, the purpose of this study is to explore the relationship between job crafting and psychological ownership for the job as a concept representing the experience of a job. The results of a three-wave survey revealed that psychological ownership for the job (time 1) had positive impacts on all three dimensions of job crafting (time 2) and that only cognitive job crafting (time 2) was positively related to psychological ownership for the job (time 3) in turn. These findings contribute to the literature by suggesting that job crafting can be considered as a changing process of experience of a job by strengthening psychological ownership for the job.

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「仕事を自分ごととする」 という仕事の経験の変容プロセスとして、ジョブクラフティングを捉えることもできる J-STAGE Articles - 仕事経験の変容プロセスとしてのジョブ・クラフティング https://t.co/LBO40sjjFQ
高尾(2019)は、心理的オーナーシップ(PO)とジョブ・クラフティング(JC)の関連を検討した。 Time1のPOは、Time2の認知的JCを媒介してTime3のPOに正の影響を及ぼすが、JCのうちタスクJCと関係性JCに有意な媒介効果は見られなかった。 #心理 #ジョブ・クラフティング https://t.co/fYaBtOLcRc

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