著者
吉田 直人 家澤 雅宏 西脇 和弘 髙橋 正樹
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
日本機械学会論文集 (ISSN:21879761)
巻号頁・発行日
vol.84, no.862, pp.17-00583, 2018 (Released:2018-06-25)
参考文献数
13

In recent years, an automatic collision avoidance system has been put into practical use by various automotive companies. In this study, we propose an automatic collision avoidance system for a four-wheel independent drive vehicle using the state-dependent Riccati equation. By designing the state-dependent weighting functions, a control gain is automatically determined, based on the relative relationship with a preceding vehicle and the system can properly perform automatic braking and automatic steering. Moreover, by updating the state-dependent linear representation obtained from a nonlinear vehicle model in each control cycle, we design a control system in consideration of a change in vehicle dynamics due to vehicle velocity. Therefore, this study verifies the effectiveness of the automatic collision avoidance system using the state-dependent Riccati equation. We compare the performance of the proposed method with constant weight cases. The simulation results show that the proposed method can automatically adjust the control gain and properly avoid a collision by braking and steering to change the relative relationship with a preceding vehicle.

言及状況

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@KariControl 的外れかもしれないですが、双対システム+LQRによるオブザーバゲイン設計問題に似ている様に感じ、そうであれば二次安定を保証するようなゲインを求める問題に見えますがそういうことではないですかね https://t.co/kpO7c4Qkh1 ちなみにこれはFBゲインですが、同じようなことをやっているのかなって。
状態依存型リカッチ方程式を用いた四輪独立駆動車両の自動衝突回避システム https://t.co/ReErVSRDju 日本機械学会論文集 Vol.84, No.862, 2018/
状態依存型リカッチ方程式を用いた四輪独立駆動車両の自動衝突回避システム https://t.co/ReErVSRDju 日本機械学会論文集 Vol.84, No.862, 2018/
状態依存型リカッチ方程式を用いた四輪独立駆動車両の自動衝突回避システム https://t.co/ReErVSRDju 日本機械学会論文集 Vol.84, No.862, 2018/

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