著者
南風原 朝和
出版者
日本教育心理学会
雑誌
教育心理学年報 (ISSN:04529650)
巻号頁・発行日
vol.34, pp.122-131, 1995-03-30
被引用文献数
2

This article is intended to provide an overview of the methodological issues in the use of statistical tests in educational and psychological research. First, an exposition is made of those basic aspects of the theories which are not covered in typical applied statistics textbooks and which are often misunderstood. Then such recent efforts to improve the use of statistical tests as power analysis and effect-size estimation are summarized. The fainal section of the article discusses issues concerning the assumptions and interpretations of statistical tests, generalization of research results, and statistics education for prospective researchers.

言及状況

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

極めて重要な資料と言って良いでしょう

Twitter (6 users, 6 posts, 10 favorites)

ありがたく頂きます。< 「ublftbo: どうぞ。 http://t.co/r273Oh8x 南風原朝和『教育心理学研究と統計的検定』
この「統計的検定の記述的用法」というアイデアの原典のひとつはこれ。南風原 朝和 1995 「教育心理学研究と統計的検定」http://t.co/BhnFnZQ3

収集済み URL リスト