著者
礒田 誠 宮花 昂平
出版者
一般社団法人日本科学教育学会
雑誌
科学教育研究 (ISSN:03864553)
巻号頁・発行日
vol.38, no.1, pp.27-33, 2014

We present and discuss the results of a survey on comprehension and of a simple experiment on the contents required in the teacher training education concerning the direct-current electric circuit in the science textbook for fourth graders in Japan. We demonstrate the effects introduced into the electric circuit by "the internal resistance of a dry cell battery" and "the non-linear resistivity of a miniature bulb" in the experiment, and discuss the educational contents and methods of elementary school teacher training.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (2 users, 2 posts, 3 favorites)

@golgo_sardine その一方で、なぜ乾電池を2本にしても電流が2倍にならないかについて、小学校の教員は必ずしも理解しているわけではないことを調べた論文もありました。 礒田 誠, 宮花 昂平, 豆電球と乾電池を用いる直流電気回路の小学校教員養成教育, 科学教育研究 38(1), 27-33, 2014 https://t.co/rCIhGbqMbn

収集済み URL リスト