著者
吉見 憲二
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP) (ISSN:09196072)
巻号頁・発行日
vol.2014, no.2, pp.1-4, 2014-09-11

クチコミには匿名,顕名,実名の3つの分類がある.ゲーム理論のコンセプトによれば,信頼性確保のメカニズムはクチコミのタイプによってそれぞれ異なっている.本研究では,どのようにこれらのクチコミが信頼性に影響を与えるのかについて検討し,テキストマイニングを用いた分析からレストランサイトのクチコミの差異を可視化する.There are 3 types of word-of-mouth. These are "Anonymity," "Pseudonym," and "Real name." According to game-theoretical concept, reputation mechanism is different by type of word-of-mouth. This research aims to clarify how these word-of-mouth ensure reliability and tries to observe the differences of word-of-mouth in restaurant searching sites by using text-mining.

言及状況

Twitter (1 users, 1 posts, 1 favorites)

研究事例リストに追加しました:吉見憲二 2014 「グルメサイトにおけるクチコミの信頼性確保に関する一考察」 『情報処理学会研究報告. EIP, [電子化知的財産・社会基盤]』 2014-EIP-65(2): 1-4 http://t.co/EHkXJ45ec4

収集済み URL リスト