- 著者
-
斉藤 典明
菅野 元之
佐野 直美
- 出版者
- 一般社団法人情報処理学会
- 雑誌
- 情報処理学会研究報告グループウェアとネットワークサービス(GN) (ISSN:09196072)
- 巻号頁・発行日
- vol.2002, no.97, pp.65-70, 2002-10-24
コンシューマの中で広がりつつある"口コミ情報"を解析する手法として、インターネット上のBBSを対象に、単語(名詞・評価語)、発言者、発言時間に着目し、"口コミ情報"が広まる過程を抽出する手法について提案する。また、実際のインターネット上のBBSの記事を用いて実験した結果、提案方式の有効性といくつかの"口コミ情報"の伝播の過程を観測することができたので報告する。We developed a mining method of "Word-of-Mouth-Information" which spread among consumer via the Internet. The feature of our method enables to observe process of spreading of "Word-of-Mouth-Information" by analysing based on words, the contribution date and the contribution user included in messages in BBS. And we examined this method by using BBS's messages which were collected from the Internet. In this paper this method and the examination are described.