著者
山上 登志美
出版者
甲南女子大学
巻号頁・発行日
2008

平成19年度
著者
田邉 政治 宮本 幹大 山上 登 山広 昭文 森本 誠司 上村 晴美
出版者
マツダ株式会社
雑誌
マツダ技報 (ISSN:02880601)
巻号頁・発行日
vol.37, pp.39-44, 2020 (Released:2020-12-23)
参考文献数
3

マツダの車両開発における信頼性評価では,車体やシャシーに代表されるコンポーネントを使ったリグ試験(熱・振動など過酷な条件を模擬した耐久試験)に加え,実車(フルビークル)耐久信頼性試験が重要な役割を担っている。この耐久信頼性試験は,従来テストドライバーが,耐久車に乗車する形で行われてきた。この業務は,昼夜交代制の勤務でありドライバーの判断ミス防止や労務環境の改善,試験期間の短縮という課題があった。これらの課題に対し有効な打開策となる自動運転装置による悪路耐久試験方法を考案し実用化することができた。本稿では,自動運転装置を適用した事例と今後の展望を紹介する。
著者
青木 秀幸 鎌田 元弘 西崎 泰 山上 登久
出版者
公益社団法人 日本工学教育協会
雑誌
工学教育 (ISSN:13412167)
巻号頁・発行日
vol.59, no.2, pp.2_58-2_65, 2011 (Released:2011-04-06)
参考文献数
9

The purpose of our study was to examine the effectiveness of learning assessments with rubric in architectural and machizukuri educations. Analysis of validation of the learning assessments with rubric in class management and educational effects were made using analysis of the result of self-diagnos, questionnaires, and interview. As a result, the original method with Learning Assessments was found to have the function to make things more available for Learning Support to each Student in Group Learning. Our study revealed that there educational effects which developed students′ understanding in community welfare plan, leads effective self-reflection.