著者
永井 俊一 大竹 智久 本橋 龍郎
出版者
一般社団法人 日本航空宇宙学会
雑誌
日本航空宇宙学会論文集 (ISSN:13446460)
巻号頁・発行日
vol.56, no.656, pp.442-448, 2008 (Released:2008-09-25)
参考文献数
8

We studied effect of ventilation ports on aerodynamics of the fuselage of a human-powered airplane and cooling performance of the pilot. An opening made in the fuselage is one of remedies for enhancing the performance of the pilot. On the other hand, the opening influences aerodynamic characteristics of the airplane, in particular the drag of the fuselage. When the ratio of inlet and outlet areas is larger than 3.0, the flux of air taken at the inlet is almost proportional to the area of inlet and depends weakly on the position and area of the outlet. Cooling of the pilot is estimated from the data of Nusselt number around the cylinder in the uniform flow at the Reynolds number defined by a velocity averaged over a cross section. An additive drag due to interaction between the injected flow from the outlets and the ambient flow around the fuselage depends strongly on the location of the outlet; the nearer to the trailing edge the outlet position moves, the less the drag increases.

2 0 0 0 BTレジン

著者
綾野 怜 岳 杜夫 永井 俊一
出版者
Japan Thermosetting Plastics Industry Association
雑誌
熱硬化性樹脂 (ISSN:03884384)
巻号頁・発行日
vol.5, no.1, pp.23-36, 1984

BTレジンは1974年三菱瓦斯化学で発明された新しい耐熱性付加重合型熱硬化性樹脂であり, その成分は西独バイエル社が発明したトリアジン成分と, ビスマレイミド成分からなる。そして, 熱重合反応により合成されるBTレジンは, 分子内にイミド環を有するポリイミド樹脂の一種に分類される。このレジンは高耐熱で高摩耗性, 低誘電特性や耐マイグレーション性などの電気特性を有し, 且つすぐれた成形性, 作業性, 反応性及び低毒性などの特性を併せもつ極めてユニークな実用性の高い高性能材料である。このような諸特性が国内をはじめ海外に於いて高く評価され, 電子機器用プリント配線材料, 航空機用構造材料, 重電機器用絶縁材料, 粉体塗料, 成形材料, 電子部品用保護コーティング材など広範囲な分野で実用化が進められている。<BR>本稿では機能性材料の原料としてのシアネート基の反応性, BTレジンの製法, BTレジンの特性とその用途開発の現況について概説する。
著者
胡 帥文 永井 俊一 富田 剛 馬場 英治 横塚 勉
出版者
The Institute of Electrical Engineers of Japan
雑誌
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) (ISSN:09136339)
巻号頁・発行日
vol.114, no.11, pp.1162-1168, 1994-10-20 (Released:2008-12-19)
参考文献数
7

One of the most important design problem of the permanent magnet (PM) motor is the reverse rotation. The conditions for the reverse rotation with a square-wave drive are investigated experimentally. Relations between the applied voltage and the pulse rate fp at which the probability Pb of the reverse rotation takes a maximum are discussed. Effects of the initial rotor position δ and the delay-time td of the first pulse on the value of Pb are discussed. Calculations of reverse rotating performance are made with various conditions, and clarified the mechanism of the reverse rotation.