著者
深谷 昌志
出版者
日本教育社会学会
雑誌
教育社会学研究 (ISSN:03873145)
巻号頁・発行日
vol.38, pp.59-75,en262, 1983-10-20 (Released:2011-03-18)

In this paper, I would like to clear the relationship between educational aspiration and school culture.The percent of the students who feel to be a slow leaner increares as follows: 4 th grade=11%, 5 th=12%, 6 th=15%, 7 th=14%, 8th=26%, 9 th=25%. So in the junior high school, the students who cannot understand what he is taught reaches to 28% in English, and 32% in Math.But thay believe the results of the achievement test depend on how they studied hard in school and after school. In this situation, the Juku school become the second school, and the half of the students attend the Juku school.
著者
深谷 昌志 開原 久代 周 建中 深谷 和子 今井 和子 馬場 康宏 萩原 元昭 富山 尚子 馬場 康宏 李 珠絹 李 光衡
出版者
東京成徳大学
雑誌
基盤研究(B)
巻号頁・発行日
2005

本研究は日本で見られる「育児不安」が、他の社会でも存在するのかを国際比較調査を通して明らかにするのを目的とする。調査結果によると、比較した5 地域の中で、それぞれの都市に固有の育児の問題が見られるが、日本的な意味での不安は見られなかった。そうした中で、東京の母親は親になるのをもっとも楽しみにし、献身的に子育てにあたっていた。母親として、熱心に子育てをする反動として、育児不安に陥る事例が生じる。
著者
深谷 昌志
出版者
日本教育社会学会
雑誌
教育社会学研究 (ISSN:03873145)
巻号頁・発行日
vol.38, pp.59-75,en262, 1983

In this paper, I would like to clear the relationship between educational aspiration and school culture.<BR>The percent of the students who feel to be a slow leaner increares as follows: 4 th grade=11%, 5 th=12%, 6 th=15%, 7 th=14%, 8th=26%, 9 th=25%. So in the junior high school, the students who cannot understand what he is taught reaches to 28% in English, and 32% in Math.<BR>But thay believe the results of the achievement test depend on how they studied hard in school and after school. In this situation, the Juku school become the second school, and the half of the students attend the Juku school.