著者
河島 基弘
出版者
群馬大学社会情報学部
雑誌
群馬大学社会情報学部研究論集 (ISSN:13468812)
巻号頁・発行日
vol.17, pp.19-35, 2010

This article explores the dynamics of contemporary environmental organizations, especially Greenpeace, focusing on their anti-whaling campaign―how they have capitalized on the whaling issue to their own interests, and what tactics they have employed to attract public attention. My main argument is that the anti-whaling campaign takes on an aspect of protest business, that is, the exploitation of an environmental cause as a means of raising donations. I demonstrate this by using interviews I conducted with those who have been involved in the issue and by analysing the documents of both pro and anti-whaling sides.

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反捕鯨と抗議ビジネス--環境保護団体の鯨保護キャンペーンの一側面 https://t.co/2jEiOJY3Tz
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反捕鯨と抗議ビジネス〜PDFあり。いわゆるグリーンピースはなんのために行っているのかの背景について詳しく述べている。寄付者へのパフォーマンス。自分たちが食べていくため…捕鯨への抗議はビジネスである。http://ci.nii.ac.jp/naid/120002180704

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