著者
岩﨑 安博 川嶋 秀治 柴田 尚明 田中 真生 中島 強 國立 晃成 置塩 裕子 中田 朋紀 米満 尚史 上田 健太郎 加藤 正哉
出版者
一般社団法人 日本外傷学会
雑誌
日本外傷学会雑誌 (ISSN:13406264)
巻号頁・発行日
pp.37.3_01, (Released:2023-02-15)
参考文献数
13

症例は50代の男性. 罠にかかったイノシシを捕獲しようとした際に, イノシシに胸部に突進された. さらに転倒後両下肢を複数回咬まれた. 救急隊により開放性気胸と判断されドクターヘリが要請された. 現場で胸腔ドレナージを実施した. 両下肢にも多発切創を認め圧迫止血を行い病院へ搬送した. 第4病日に胸腔ドレーンを抜去し, 第28病日に退院となった. イノシシの犬歯は非常に鋭く大きく, それによる外傷は単なる咬傷でなく, 深部に達する刺創, 切創となり致死的な外傷を来たしうる. また攻撃性が強く多発外傷ともなりうる. イノシシによる外傷を診療する場合には, これらの特徴を踏まえて重症外傷の可能性も念頭に置いて対応する必要がある.
著者
古賀 俊作 北野 淳一 関 秋生 中島 強
出版者
The Institute of Electrical Engineers of Japan
雑誌
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) (ISSN:09136339)
巻号頁・発行日
vol.119, no.6, pp.895-900, 1999-06-01 (Released:2008-12-19)
参考文献数
5

In the Yamanashi Maglev Test Line, LSM is controlled with the PI controller of velocity and phase locked loop. This controller includes integrating action and compensates the position steady-state error and velocity steady-state error. Therefore the Maglev train can be controlled according to the velocity pattern accurately and the error of stopping position is within 2.5cm. Power Conversion Substation of South Group converts the power in frequency (0-46.3Hz), current (0-1015A) and in voltage (0-6, 350V). The Maglev train is controlled within these limits. However when the train accelerates and reduces maximally, it needs the power more than the limits. Naturally output power is limited within the limits, the performance of the control system is getting worse. For concrete example, at the transition from acceleration to even speed or from reduction to even speed, the overshoot or undershoot of the speed occurs. If this condition occurs at the stopping, the train moves back. These movement are not so good for the riding comfort.In this paper, we propose the Improvement method of integrating action in case of the saturation of output current. Firstly we report the configuration and basic characteristics of the method, and then we show the experiment results .