著者
寺島 進世意 鎌田 治郎 土屋 徹
出版者
The Society of Resource Geology
雑誌
鉱山地質 (ISSN:00265209)
巻号頁・発行日
vol.30, no.162, pp.211-227, 1980

Metal Mining Agency of Japan (MMAJ) had carried out a systematic exploration program for regional mineral resources in the Bantan district, western Japan, using geologic, gravimetric, aeromagnetic and drilling methods, during a period of about seven years from 1971. The district embraces one of the major metallogenic provinces in this country, where famous polymetallic vein deposits of Ikuno and Akenobe are known.<BR>Although there are many exposures of magnetic body and high density body which are expected to cause magnetic and gravimetric anomalies in the district, the solutions derived from the conventional analysis of the data could not disclose the proper geologic boundaries because many anomalies of different wave-length and amplitude interfere each other to form composite anomalies.<BR>The authors reexamined the gravimetric data with the manual bandpass filtering process (TERASHIMA and TsucHIYA, 1976a, b; TERASHIMA and YOSHIZAWA, 1976; TERASHIMA et al., 1979) and clarified the subterranean geologic structure that is quite consistent with the surface geology. A remarkable conclusion of the new analysis is the existence of a relatively shallow, mostly hidden emplacement of granitic batholith in the central district, along the periphery of which major Sn- and W-bearing polymetallic mineralizations such as Akenobe-Ohmidani, Kawakami and Ikuno seem to occur.<BR>The aeromagnetic data were also reexamined with special attention to the distribution pattern of pair (positive and negative) anomalies of the second vertical derivatives and of pair (high and low) anomalies of the total magnetic field. The detailed magnetic structure thus obtained succeeded to delineate the distribution of granodioritic intrusives which have genetic relation to Mo-bearing mineralization in the district.
著者
太田 直哉 大中 慎一 亀井 俊男 土屋 徹雄 溝口 正典
出版者
一般社団法人電子情報通信学会
雑誌
電子情報通信学会技術研究報告. PRU, パターン認識・理解
巻号頁・発行日
vol.94, no.241, pp.57-64, 1994-09-21
被引用文献数
3

高速道路を走行する車両の前方視野画像を用いて、道路環境を理解する視覚システムについて報告する。現在構築中のこのシステムは、自律的に走行するのに必要な情報として、道路帯(レーン)、他車両、障害物を認識する予定であり、現在までに道路帯および追い抜き車両の認識部分の実装を完了した。本論文では、研究の中間報告として、システムの構成に関する計画と実装を完了した部分について述べる。道路帯はレーンを表す白線によるエッジを検出することで認識する。追い抜き車両は、画面両側のオプティカルフローを解析して検出し、Snakesによって追跡する。これらの情報は3次元環境モデルに集約・保持される。このシステムを実際の高速道路画像を用いて動作させた結果を示す。