著者
泉山 塁威 西田 司 石田 祐也 宋 俊煥 矢野 拓洋 濱 紗友莉 小原 拓磨
出版者
公益社団法人 日本都市計画学会
雑誌
都市計画報告集 (ISSN:24364460)
巻号頁・発行日
vol.19, no.2, pp.284-289, 2020-09-07 (Released:2022-06-08)
被引用文献数
1

本稿では,「コロナ道路占用許可」の調査による速報的考察を行うことで,路上客席の現状把握から可能性と課題を抽出することを目的とする.分析は,「コロナ道路占用許可」の枠組みの整理,30自治体の実践事例の整理,主体の分析,空間の分析を行っている.なお,「コロナ道路占用許可」に伴う路上客席は空間面・マネジメント面などウォーカブルや歩行者利便増進道路などの歩行者中心のストリートに向けた現状把握にもなることから,路上客席の先に歩行者中心のストリートへの政策への接続についても問題意識を持っている.
著者
水谷 直人 石田 祐也 松井 博和 矢野 賢一 高橋 利道
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
ロボティクス・メカトロニクス講演会講演概要集
巻号頁・発行日
vol.2016, pp.2P2-07b2, 2016

<p>Vehicle performance tests are conducted to evaluate factors of vehicle performance such as fuel consumption and durability. Robotic drivers are often used in these tests to ensure that performance evaluate is reproducible. When the driver selects the gear ratio in Manual transmission, speed control performance is degraded during changing gear, because a torque transmission between the engine and wheels is cut during this sequence. In this paper, we realized the driving while considering shift changes by the robotic driver. First, we modeled the lack of a driving force. We then derived a target vehicle speed waveform using the lack of a driving force model. Finally, we performed vehicle tests using a robotic driver. We confirmed that the proposed system was effective based on the results of actual vehicle tests.</p>